Otworzenie solarium wiąże się ze stworzeniem biznesplanu. Poniżej przedstawiamy punkty, na które należy zwrócić szczególną uwagę:
1. Miejsce i lokal
Powierzchnia lokalu zależy od ilości urządzeń w solarium. Ważne jest by pomieszczenie mialo powyżej 250cm wysokości. Może to być lokal mieszkalny, wolnostojący, w pasażu, w galerii itp. Dużo zależy od adaptacji pomieszczeń pod działalność - solarium.
- przyłącze elektryczne
Przed podpisaniem umowy najmu należy sprawdzić przyłącze energetyczne. Nie każdy lokal może uzyskać potrzebną moc - a potrzebne jest nam przyłącze tzw siła. Dokładniejsze potrzebne informacje dotyczące mocy mogą uzyskać Państwo u naszych serwisantów tel. 502 504 029 lub 502 504 031 - należy podać metraż lokalu i orientacyjną ilość urządzeń jaka ma działać w solarium.
- adaptacja lokalu oraz przygotowanie niezbędnych dokumentcji
Jeśli w lokalu nie byla prowadzona działalność to trzeba przygotować lokal na potrzeby Waszego studia. Zmiana przeznaczenia lokalu powinna mieć odbiór sanepidu, BHP i PPOŻ. Należy sprawdzić przyłącze elektryczne oraz zasilanie i zabezpieczenie.
- parking
Ważne jest w umowie najmu lokalu zaznaczenie ilosci miejsc parkingowych. Bliski parking bardzo przyciąga klientów.
2. Wentylacja
- odpowiednia cyrkulacja wprowadzenia oraz wyrzutu powietrza
W celu sprawnego funkcjonowania studia ważne jest prawidłowe podłączenia urządzeń do wentylacji. Nie powinno być być zbyt gorąco ani zbyt zimno. W zależności od ilości urządzeń opalających montuje się kanały wlotowe oraz wylotowe o odpowiednich średnicach. Nowoczesne solaria są wyposażone w centralny kanał odprowadzający ciepłe powierze. Dobrze jest, gdy lokal otaczają ściany zewnętrzne. Łatwiej wtedy rozprowadzić kanały wentylacyjne na zewnątrz. Odpowiednie podłączenie wentylacji wykonują nasi profesjonalni serwisanci.
3. Finansowanie
Przed założeniem działalności należy obliczyć możliwe koszty z jakimi się wiąże otworzenie solarium. Możliwymi źródłami finansowania są:
- zakup z własnych środków, co jest najtańsze, gdyż nie dochodzą żadne dodatkowe koszty
- zakup na kredyt lub leasing - należy wybrać najkorzystniejszą umowę, którą będziemy mogli spłacić bez problemu.
- pozyskanie dotacji na otworzenie działalności gospodarczej - wiąże się to niekiedy z kilku miesięcznym oczekiwaniem na decyzje, która niekoniecznie może okazać się pozytywna. Warto jednak niekiedy poczekać i otrzymać dodatkowy zastrzyk finansowy połączony z własnym wkładem.
4. Wybór rodzaju solarium i ilości urządzeń
- solaria nowe czy używane? - PRZECZYTAJ INNY ARTYKUŁ.
- najpopularniejsze marki urządzeń: ERGOLINE, KBL MEGASUN, UWE, SOLTRON, TANZI, BEEKER.
Najlepszym sposobem na określenie jakie urządzenia są potrzebne jest rozejrzenie się po okolicznym rynku, na którym chcą Państwo działać. Zaglądnąć do konkurencji, ile oraz jakie urządzenia posiadają oraz ile kosztuje minuta na danym urządzeniu. Mając te informacje należy skierować się do naszych doradców, którzy pomogą wybrać optymalne rozwiązania oraz wykonają potrzebne obliczenia.
Polecamy urządzenia używane firmy ERGOLINE, MEGASUN, SOLTRON, UWE, TANZI, BEEKER ze względu na ich popularność i dostępność części zamiennych na rynku. W siedzibie firmy można obejrzeć ich stan faktyczny oraz zobaczyć jak pracują. W całej Polsce posiadamy serwisantów, którzy udzielą Państwu pomocy w problematycznych sytuacjach.
Do każdego urządzenia powinni Państwo otrzymać komplet dokumentów wymaganych przez Państwową Inspekcję Handlową, Państwową Inspekcję Pracy Sanepid, w skłąd, których wchodzą:
- deklaracja zgodności z normami europejskimi
- certyfikat o poziomie irradiacji
- kartę serwisową
- zasady i przeciwwskazania do opalania
- certyfikat z obsługi urządzenia itp.
5. Koszty prowadzenia solarium
Prowadzenie działalności łączy się z kosztami, które są dodatkowe (nadplanowe) oraz te, które są cały czas - stałe. Są nimi:
- czynsz
- pensja pracowników ( o ile zatrudniamy)
- energia
- ZUS - ubezpieczenie pracodawcy, pracowników
- co pewien okres czasu wymiana lamp - w zależności od rodzaju lamp jakie wybierzemy np. przeznaczone na 800h pracy lub 1000h pracy. Lampy wymianane są jednak wcześniej. Nie powinny pracować do samego końca. Nasi fachowcy doradzą Państwu najlepszy komplet lamp solaryjnych do danego urządzenia opalającego.
6. Wygląd solarium - estetyka, kabiny
Sukcesem studia solaryjnego poza dobrymi urządzeniami, świetną lokalizacją jest wygląd, estetyka oraz atmosfera panująca wewnątrz. Kabiny i recepcja powinny budować wizje klientów, pozwalać się poczuć miło i swobodnie. Tutaj często stosowane są różnego rodzaju ciekawe oświetlenia, indywidualna koncepcja. Dobrze, by wszystkie elementy były ze sobą spójne i tworzyły jedną, ciekawą całość.
Wskazówki:
- Wielkość kabin uzależniona jest od wielkości urządzenia wewnątrz
- Ścianki budowane są z płyt gipsowo-kartonowych lub z płyt wiórowych
- Drzwi do kabiny - otwierane jak do pokoju lub z płyt wiórowych - drzwi przesuwne
- Niektóre rozwiązania przewidują także montowanie rolet w każdej z kabin
- Lada/recepcja powinna znajdować się w centralnym punkcie wraz z ekspozycją kosmetyków
- Poczekalnia - zwykle kanapa lub krzesła stolik z czasopismami
- Wyposażenie - internet, tv, muzyka - to już standardowe wyposażenie
- Elementy wykończeniowe - relingi, elementy chromowane, lustra, rośliny, obrazki, plakaty
Obecnie podstawowym wyposażeniem każdej kabiny poza urządzeniem jest lustro, półka z miejscem na mleczko do demakijażu, płatki kosmetyczne, środek do dezynfekcji, krzesło, wieszaki oraz okularki ochronne, a także mata przed urządzenie. W przypadku solarium leżącego powinien sie znajdować - zagłówek.
7. Personel
Nie od dziś wiadomo, że miły i zorientowany w swojej pracy pracownik zachęci swoją osobą klienta. Stanowi on wizytówkę naszego studia, dlatego też bardzo ważne jest przygotowanie osoby do pracy w solarium. Zapoznanie jej z zasadami, obowiązkami oraz wszelkimi szczegółami. Powinna także bardzo dobrze znać urządzenia, ich działanie oraz kosmetyki i ich skład.Usprawni to komunikację między pracownikiem a pracodawcą i będzie stanowić silną podstawę do współpracy.
Oczywisty jest także fakt, iż powinna to być osoba lubiąca się opalać, posiadająca miłą i zachęcająca opaleniznę. Proponujemy wówczas określenie dla pracownika darmowego limitu minut do wykorzystania w tygodniu oraz otrzymywanie próbek kosmetyków, dzięki którym pozna właściwości i efekty kremów.
8. Promocje, karnety
Rozpoczynając działalność powinniśmy zadbać o poinformowanie oraz przyciągnięcie jak największej ilości klientów. Dobrze rozpocząć działania reklamujące nasze solarium jeszcze podczas jego remontu:
- plakaty z informacją, tu powstaje solarium...
- ulotki z ceną promocyjną z okazji otwarcia - przynajmniej na tydzień przed otwarciem
- reklamy zewnętrzne - wszelkiego rodzaju folie na witryny, kasetony, kolorowe plakaty
- załozenie profilu na facebook'u, reklamy sponsorowane
- strona internetowa itp.
Wewnątrz powinniśmy natomiast prowadzić tzw. bazę klientów stałych np: w postaci karnetów, w których co 10 opalanie jest gratis. To pozwala czuć klientowi przynależność i zaufanie do danego miejsca, a w zamian otrzymuje od Państwa gratis.
- karnety numerowane, najlepiej imienne - pozwala to na sporządzenie różnego rodzaju statystk, sprawdzenie częstotliwości seansów klientów.
- karnety z możliwością wykupienia określonej ilości minut (z datą ważności), które są korzystne dla obustron. Dla nas, gdyż otrzymujemy pieniążki zanim klient wykorzysta cały karnet, a dla klienta korzyść w postaci niższej ceny niż w przypadku płacenia za każdy seans.
- w celu uniknięcia niezrozumień, ważne jest zaznaczenie klientom, iż promocje się nie łączą.
To nasz zbiór potrzebnych porad. Mamy nadzieję, iż przybliżyliśmy Panstwu wiele szczegółów i odpowiedzieliśmy na Państwa pytania. W razie pytań służymy pomocą tel. 502 504 029 lub 502 504 031.